Неділя, 06.10.2024, 11:28
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [13]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

    Каталог статей

    Головна » Статті » Мої статті

    школа та громадськість
    Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти Відділ освіти Локачинської райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Павловичі Доповідь на тему: Співпраця школи, сім'ї, громадськості в життєдіяльності школи Підготувала: заступник директора з навчально-виховної роботи зош І-ІІІ ст. с. Павловичі Локачинського району Дерефінка Наталія Зіновіївна Луцьк 2012 Завдання, зміст і методика виховання дітей в сім'ї Сім'я є природним середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передання культурних цінностей від покоління до покоління. З перших днів появи дитини на світ сім'я покликана готувати її до життя та практичної діяльності, в домашніх умовах забезпечити розумну організацію її життя, допомогти засвоїти позитивний досвід старших поколінь, набути власного досвіду поведінки й діяльності. Оскільки мета виховання підростаючого покоління — формування всебічно розвиненої особистості, сім'я, як і школа, здійснює моральне, розумове, трудове, естетичне і фізичне виховання. Ефективність виховання дітей у сім'ї залежить від створення в ній належних умов. Головна умова сімейного виховання — міцний фундамент сім'ї, що базується на її непорушному авторитеті, подружній вірності, любові до дітей і відданості обов'язку їх виховання, материнському покликанні жінки, піднесенні ролі батьків у створенні та захисті домашнього вогнища, забезпеченні на їх прикладі моральної підготовки молоді до подружнього життя. Важливим у сімейному вихованні є те, наскільки родина живе інтересами всього народу, інтересами держави. Діти прислухаються до розмов батьків, є свідками їхніх вчинків, радіють їхнім успіхам чи співчувають невдачам. Виховний вплив сім'ї зростає, якщо батьки цікавляться не лише навчанням, а й позанавчальною діяльністю своїх дітей. За таких умов інтереси сім'ї збігаються з інтересами суспільства, формується свідомий громадянин країни. Дієвим чинником сімейного виховання є спільна трудова діяльність батьків і дітей. Дітей слід залучати до сімейної праці, вони повинні мати конкретні трудові обов'язки, адекватні їх віковим можливостям. Успіх сімейного виховання значною мірою залежить від організації домашнього побуту, традицій сімейного життя. Провідну роль у сімейному вихованні відіграє мати. Саме вона найсильніше впливає на дітей, особливо в сфері духовно-морального виховання. Діти, які виростають без материнського тепла і ласки, похмурі, як правило, замкнені, злостиві, вперті. Не меншим є й вплив батька, особливо коли йдеться про виховання хлопчиків. Проте виконати свої виховні функції батько і мати можуть лише за умови, що вони є справжнім авторитетом для дітей. Виховання дітей в сім'ї не завжди успішне. Негативний вплив на нього мають об'єктивні чинники (неповна сім'я, погані житлові умови, недостатнє матеріальне забезпечення) та суб'єктивні (слабкість педагогічної позиції батьків). Сьогодні значна частина сучасних сімей припускається помилок у вихованні дітей. У сучасних умовах склався ще один тип сімей, що потребують особливої уваги з боку школи, — сім'ї, в яких батьки займаються бізнесом. Вони забезпечують дитину всім, про що тільки вона може мріяти. Однак на виховання їм бракує часу. Які шляхи підвищення педагогічних знань батьків у зош І-ІІІ ст. с. Павловичі? Зміст роботи школи з батьками учнів повинен ґрунтуватися на їх правах і обов'язках, визначених Законом України «Про загальну середню освіту». Турбота школи про виховання дітей у сім'ї реалізується через педагогічну освіту батьків, залучення їх до виховної роботи з учнями у школі. Робота з батьками у школі Спеціальну виховну роботу проводять із сім'ями, які допускають відхилення у вихованні дітей. (Діти правопорушники). Роботу з педагогічне неспроможними сім'ями спрямовують передусім на підвищення їх психолого-педагогічного рівня. З цією метою їх залучають до загальної системи педагогічного всеобучу, влаштовуємо консультації з окремих питань виховання дітей у сім'ї. Із сім'ями педагогічне пасивними працюють переважно індивідуально (соціальний педаго та класний керівник). У роботі з антипедагогічними сім'ями спираємося на те, що вони також хочуть бачити власних дітей чесними, культурними, здоровими, щасливими. З ними обговорюємо упущення у вихованні дітей, накреслюємо шляхи усунення їх, зміни сімейних стосунків. З батьками цієї групи працювати важко, і не слід сподіватися на швидкі наслідки, але важливо посіяти в них сумніви у правильності їхньої системи виховання, змусити їх замислитися над її результатами. Батькам, яких поглинула бізнесова діяльність, необхідно довести, що такий стиль виховання дитини в сім'ї робить її самотньою, емоційно нестійкою та ін. Діти мають відчувати, що для батька і матері вони не менш важливі, ніж робота. З метою профілактики поширення та вживання серед учнів наркогенних, алкогольних та тютнових речовин, батькам надаємо поради, наприклад, 1. Встановлювати і дотримуватися загальноприйнятих норм поведінки, чіткого режиму життя (розподіл часу для праці, навчання, дозвілля, відпочинку). 2. Постійно тримати в полі зору шкільне життя дитини, цікавитись її успіхами, проблемами, труднощами, інтересами, запитами, прагненнями і способами їх задоволення. 3. Знати товаришів своєї дитини. 4. Виховувати у дітей відповідальне, ціннісне ставлення до свого здоров'я. 5. Стежити і намагатися, щоб перша інформація про наркотичне, алкоголь лихо надійшла до дітей саме від батьків, а не від компанії з вулиці. 6. Розвивати й заохочувати у дітей самостійність, уміння обстоювати власну позицію. 8. Підтримувати постійний зв'язок зі школою, іншими виховними закладами. 9. Знати і вміти пояснити основні прикмети чи зовнішні ознаки вживання дітьми наркотиків, токсичних речовин, алкоголю (зміна фізичного стану, поведінки, активності тощо). 10. Бути готовими і рішучими до консультацій з педагогами, психологами, медиками. Види й методи роботи з батьками учнів у школі У роботі з батьками учнів використовуємо різноманітні її види й методи. А саме: - Відвідування батьків удома. Відповідно до цього складаємо акти обстеження умов проживання дітей. - Запрошуємо батьків до школи. У разі необхідності вчитель запрошує батьків окремих учнів до школи на розмову. Під час бесіди з ними дуже важливо дотримуватися педагогічного такту, створюємо атмосферу доброзичливості, довір'я. Щоб викликати батьків на відвертість, розмовляємо з ними про учня наодинці, переконуємо їх в конфіденційності розмови. - Оганізовуємо класні батьківські та загальношкільні батьківскі збори. - Залучуємо батьків до культурно-масових свят (мами та тата виступають зі своїми дітьми на одній сцені: співають, читають відрші до тевної тематики свята, готують сценки) Залучення громадськості до виховання дітей, церкви і виховання підростаючого покоління Для з'ясування можливості залучення батьківської громадськості до виховної роботи з учнями на батьківських зборах класу пропонуємо невеличку анкету: «Чим би Ви могли допомогти школі? Яку позакласну виховну роботу Ви хотіли б вести в школі? Значну допомогу у вихованні школярів і в роботі з батьками надає батьківський комітет. Починаючи працювати з батьками учнів, класний керівник виявляє найактивніших, серед яких намічає кандидатів до класного батьківського комітету — авторитетних людей. На першому його засіданні класний керівник знайомить з типовим Положенням про батьківський комітет загальноосвітньої школи, в якому викладено завдання і зміст роботи членів комітету, їхні права та обов'язки. Обирають голову батьківського комітету. Аналогічні функції (але вже в масштабах школи) виконує піклувальна рада школи. Сфера його діяльності охоплює санітарний стан школи, допомогу школі в проведенні ремонту, заготівлі палива, організації літнього відпочинку дітей, їх харчування та ін. відповідно до цього всі рішення записуються протокольно. На жаль, школа як не намагалася підтримувати тісні зв'язки з підприємствами (Агропромислава група «Пан курчак», Цегельний завод поблизу с.Павлович), для надання допомоги в зміцненні матеріальної бази, оснащенні навчальних кабінетів обладнанням, апаратурою, комп'ютерною технікою, проведенні ремонту тощо, все марно. Педагогічний колектив школи підтримує контакт з кримінальною міліцією у справах неповнолітніх. Така спільна діяльність передбачає попередження правопорушень неповнолітніми. Зокрема, листопад місяць у школі – місячник правових знань в ході якого відбуваються різні бесіди на правову тематику, екскурсії до районного Суду у Локачинському р-ні. Згідно зі ст. 35 Конституції України, «церква і релігійні організації в Україні відокремлені від держави, а школа— від церкви», що визначає світський характер держави, а також світське навчання і виховання в закладах освіти усіх типів. У Декларації Генеральної Асамблеї. Але, церква є педагогічною установою — колективною інстанцією, що ставить за мету виховання, вдосконалення людського життя. Так багато учнів ходять до місцевої Михайлівської церкви, хлопчики прислужують у ній. Учнівська держава «Юність» У школі діє учнівська держава «Юність», яка налічує 4 міністреств на чолі яких стоять міністри. Дата учнівська організація відіграє вирішальну роль у житті школи. А саме: випускається шкільна газета «Гроно», у якій висвітлюється шкільне життя, організовуються вечори відпочинку виховного характеру, міністр дисципліни та порядку та президент держави постійні учасники засідань ради проілактики правопорушень. З числа учні створено загін «Доброта», який діє з 2000 року. До нього залучені учні 7 – 9 класів. Діти взяли шефство над вчителями - пенсіонерами, учасниками Великої Вітчизняної війн, надають посильну допомогу одиноким і пристарілим. Зі згоди місцевої сільської ради, волонтери систематично упорядковують могилу невідомого солдата, який загинув в роки війни, упорядковують пам’ятник загиблим воїнам в с. Павловичі. Громадська організація «ПАВІМ» На території сіл Павловичі, Війниця, Михайлівка діє Локачинська районна громадська організація «ПАВІМ» (далі ЛРГО) яка є незалежною, самоврядною, добровільною громадською організацією. ЛРГО створена на підставі Конституції України, Закону України "Про об'єднання громадян", інших законодавчих актів України. Мета якої - сприяти соціальному, економічному, екологічному розвитку сіл Павловичі, Війниця, Михайлівка. Так чергових зборах було поставлено питання про будівництво нової школи. Так у квітні 2012 була зібрана комісія з числа представників РДА, начальна відділу освіти, головного інженера у волинській обл.. яка запропонувала модернізувати приміщення школи, а саме зробити реконструкцію приміщення школи з добудовою. За червень місяць було зібрано 11200 грн. на та геолого-геодезичні розслідування, які було проведено у липні місяці. Дані звіти подані у Локачинську РДА, з надією затвердження бюджетного кошторису на технічно-проектну документацію.
    Категорія: Мої статті | Додав: Наталія (25.11.2014)
    Переглядів: 364 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar