Неділя, 06.10.2024, 09:38
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Батькам

    ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ

    Відповідальність батьків передбачена:

    Сімейним кодексом України Стаття 141. Рівність прав та обов’язків батьків щодо дитини мати, батько мають рівні права та обов’язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою; • розірвання шлюбу між батьками, проживання їх окремо від дитини не впливає на обсяг їхніх прав і не звільняє від обов’язків щодо дитини.

    • Стаття 155. Здійснення батьківських прав та виконання батьківських обов’язків здійснення батьками своїх прав та виконання обов’язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності; • батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини; • відмова батьків від дитини є неправомірною, суперечить моральним засадам суспільства; • ухилення батьків від виконання батьківських обов’язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

    Стаття 180. Обов’язок батьків утримувати дитину Батьки зобов’язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.

    Стаття 181. Способи виконання батьками обов’язку утримувати дитину способи виконання батьками обов’язку утримувати дитину визначаються за домовленістю між ними;

    • за домовленістю між батьками дитини той із них, хто проживає окремо від дитини, може брати участь у її утриманні в грошовій і (або) натуральній формі;

    • за рішенням суду кошти на утримання дитини (аліменти) присуджуються у частці від доходу її матері, батька і (або) у твердій грошовій сумі;

    • у разі виїзду одного з батьків за кордон на постійне проживання у державу, з якою Україна не має договору про надання правової допомоги, аліменти стягуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    • якщо місце проживання батьків невідоме або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину, дитині призначається тимчасова державна допомога. Порядок призначення цієї тимчасової державної допомоги визначається Кабінетом Міністрів України. А також статті 164, 165, 166, 170. Законом України “Про освіту” Стаття 59.

    Відповідальність батьків за розвиток дитини

    1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

    2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.

    3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані: • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної і рідної мови, сім’ї, старших за віком, до народних традицій та звичаїв; • виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до своєї країни; • сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу; • виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

    4. Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

    Стаття 60. Права батьків

    Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

    вибирати навчальний заклад для неповнолітніх дітей;

    обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчальних закладів;

    звертатися до державних органів управління освітою з питань навчання, виховання дітей;

    захищати у відповідних державних органах і суді законні інтереси своїх дітей.

    Кодексом про адміністративні правопорушення України Стаття 184. Кримінальним кодексом України Статті 164, 166, 167.

    Пам'ятка для батьків

    У спілкуванні зі своїми дітьми:

    Радійте вашому синові, доньці.

    Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорюючим тоном.

    Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перериваючи.

    Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.

    У розмові з дитиною називайте як можна більше предметів, їх ознак, дій з ними.
    Ваші пояснення повинні бути простими та зрозумілими.

    Розмовляйте чітко, ясно.

    Будьте терпелячими.

    Спочатку запитуйте «що?», а потім «для чого?», «чому?».

    •Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.

    • Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.

    • Частіше хваліть дитину.

    • Заохочуйте ігри з іншими дітьми.

    • Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б розповісти.

    • Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.

    • Намагайтесь проявляти інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати, співати тощо).

    • Не втрачайте почуття гумору.

    • Грайте з дитиною в різні ігри.

    • Частіше робіть щось спільно, усієї сім'єю

    • Частіше спілкуйтеся зі спеціалістами, читайте книги про виховання дитини.

    Поради

    Шляхи підвищення педагогічних знань батьків

    Важлива умова ефективної навчально-виховної роботи — єдність школи і сім'ї, якої досягають за умови, що школа постійно працює над підвищенням рівня психолого-педагогічної обізнаності батьків, їх педагогічної культури. На думку В. Сухомлинського, школа повинна домогтися того, щоб батьки бачили в своїх дітях себе, розуміли суть розвитку дитини. А для цього їх треба озброювати знаннями важливих закономірностей педагогіки, вікової психології, фізіології. Організовуючи навчання батьків, враховують рівень їх підготовки до сприймання головних теоретичних положень методики виховання дітей у сім'ї та визначають рівень популярності викладання цього матеріалу. Турбота школи про виховання дітей у сім'ї реалізується через педагогічну освіту батьків, залучення їх до виховної роботи з учнями у школі. Передусім педагоги мають можливість впливати на батьків через їхніх дітей, які навчаються в школі. А. Макаренко вважав, що це найдоступніший спосіб зв'язку школи і сім'ї. Його цінність не лише в тому, що він оперативний, а й у тому, що учень, який засвоїв певні вимоги вчителя, доводить ці вимоги до відома батьків, переконує в необхідності дотримуватися їх. Спеціальну виховну роботу проводять із сім'ями, які допускають відхилення у вихованні дітей. Роботу з педагогічне неспроможними сім'ями спрямовують передусім на підвищення їх психолого-педагогічного рівня. З цією метою їх залучають до загальної системи педагогічного всеобучу, влаштовують консультації з окремих питань виховання дітей у сім'ї. Із сім'ями педагогічне пасивними працюють переважно індивідуально, домагаючись розуміння батьками хибності своєї поведінки, пробудження почуття відповідальності за виховання дітей, усвідомлення потреби перебудувати систему стосунків у сім'ї, своєї вини, помилок, бажання докорінно змінити сімейний уклад. У роботі з антипедагогічними сім'ями спираються на те, що вони також хочуть бачити власних дітей чесними, культурними, здоровими, щасливими. З ними обговорюють упущення у вихованні дітей, накреслюють шляхи усунення їх, зміни сімейних стосунків. З батьками цієї групи працювати важко, і не слід сподіватися на швидкі наслідки, але важливо посіяти в них сумніви у правильності їхньої системи виховання, змусити їх замислитися над її результатами. Батькам, яких поглинула бізнесова діяльність, необхідно довести, що такий стиль виховання дитини в сім'ї робить ЇЇ самотньою, емоційно нестійкою та ін. Таким дітям і в дорослому житті, напевне, буде непросто. Тому батькам варто подумати про адаптацію їх до реального життя, про недоцільність перекладання відповідальності за виховання дітей на вчителів, репетиторів. Дитині більше потрібен емоційний зв'язок саме з батьками, їхня безпосередня участь у житті дитини важливіша, ніж машина, охорона і прислуга. Діти мають відчувати, що для батька і матері вони не менш важливі, ніж робота. У таких сім'ях слід заохочувати інтерес дітей до навчання, а не переконувати їх у тому, що вищий навчальний заклад і робота їм забезпечені незалежно від шкільних успіхів. Треба також вести розмову про те, що відгородження дитини від однолітків звужує коло її спілкування, вона не навчиться будувати свої стосунки з різними людьми, дружити й любити за покликом душі.

    Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:

    Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.

    • Не ставте забагато запитань.

    • Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.

    • Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.

    • Не вигадуйте для дитини багато правил — вона перестане звертати на них увагу.

    • Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.

    • Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.