Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Каталог статей
інновації
Відділ освіти Локачинської райдержадміністрації
Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Павловичі
Науково-практична конференція
«Використання інноваційних технологій – шлях до підвищення якості знань»
Доповідь на тему:
«Інновації у системі виховної роботи»
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
зош І-ІІІ ст. с. Павловичі
Н.З. Дерефінка
Локачі 2013
Відомо, що щасливі спогади, яскраві й радісні образи дитинства допомагають нам, дорослим, у важкі моменти життя; ми із задоволенням повертаємось до свого дитинства, перебираємо фотографії і згадуємо, черпаючи величезні сердечні ресурси з цих джерел. Чи можна назвати щасливою ту людину, у якої немає спогадів із дитинства?
Як можна допомогти дитині винести з дитинства тільки щасливі моменти?
Хто повинен про це подбати?
(Слайд 2, вислів В. Сухомлинського)
Оскільки виховання в наш час практично повністю зосереджене у школі, саме на школу, на вчителя лягає головний тягар відповідальності за долю окремої дитини. Ця нова глобальна місія вчителя зумовлена попереднім ходом історичного розвитку, який і вивів його на п’єдестал головного героя, діяча сьогодення та майбуття. А це вимагає від нас прискіпливого і критичного на себе погляду, на те, як організована шкільна справа: чи відповідаємо ми цим новим вимогам? І тоді без особливих зусиль побачимо: і підготовка, і перепідготовка, і вдосконалення вчителів, педагогічних кадрів і весь навчально-виховний процес потребують докорінної перебудови на засадах безумовного пріоритету виховання над власне навчанням, гуманізації, гуманітаризації, толерантності всього шкільного життя.
І добре, якщо поряд з усвідомленням того, що справжні, стійкі знання можна здобути за допомогою активного (інтерактивного) навчання та виховання одночасно, кожен педагогічний колектив усвідомив необхідність здолати стереотипи, знайти нове, творчо осмислити і переробити прогресивний досвід виховання в сучасній школі.
(Слайд 3 статут ЮНЕСКО)
Школа повинна допомогти дитині визначитися не лише у тому, ким бути, а й у тому, яким бути, як жити. Більшість вихователів розуміють це і готові працювати по-новому.
Інновації, як відомо - це певні нововведення в певній конкретній галузі науки, а інновація педагогічна - це процес становлення, поширення й використання нових засобів, методів і форм (нововведень) для розвитку тих педагогічних проблем, які досі розв'язували по-іншому. Інноваційну спрямованість педагогічної діяльності зумовлюють соціально-економічні перетворення, які вимагають відповідного оновлення освітньої політики, прагнення вчителів до освоєння та застосування педагогічних новинок, конкуренції загальноосвітніх закладів .
Нововведення (інновації) не виникають самі собою, а є результатом наукових пошуків, аналізу, узагальнення педагогічного досвіду. Інноваційний процес у вихованні розпочинається з етапу вивчення об'єкта чи явища виховного процесу. Головною рушійною силою інноваційної виховної діяльності є вчитель, оскільки суб'єктивний чинник є вирішальним і під час впровадження і поширення нововведень. Педагог-новатор є носієм конкретних нововведень, їх творцем, модифікатором. Він має широкі можливості і необмежене поле діяльності, оскільки на практиці переконується в ефективності наявних технологій виховання і може коригувати їх, проводити докладну структуризацію досліджень виховного процесу, створювати нові форми та методи. Основна умова такої діяльності — інноваційний потенціал педагога, тому сьогодні школі потрібен вчитель з яскраво вираженими творчими здібностями, здатний до організації своєї професійної діяльності на інноваційному рівні.
(Слайд 4, навички ХХІ ст.)
В сучасних умовах від молоді вимагаються такі навички ХХІ століття:
• відповідальність та адаптованість, які включають у себе вираження власної відповідальності та вміння пристосовуватись до швидкозмінних умов як в особистому житті, так і на своєму робочому місці та в громаді; встановлення та слідування високим стандартам і цілям для себе та інших
• комунікативність;
• творчість та інтелектуальна допитливість як здатність до оригінальності та інновацій; до створення, впровадження, та повідомлення нових ідей іншим; та бути відкритим та чутливим до нових та різноманітних аспектів;
• критичне та системне мислення;
• інформаційні навички та медіа грамотність;
• міжособистісна та групова взаємодія;
• виявлення проблем, їх формулювання та вирішення;
• самоспрямування в навчанні, або визначення самому своїх навчальних цілей;
• соціальна відповідальність.
Будь-яка творча діяльність вчителя може бути мистецтвом або технологією. Мистецтво засноване на інтуїції, технологія - на закономірностях науки. З мистецтва все починається, технологією - закінчується, щоб потім все почалося спочатку.
Під час впровадження інноваційних виховних технологій вчителю необхідно створити такі умови, щоб кожна дитина почувала себе там комфортно, незалежно від її індивідуальних психофізіологічних особливостей, здібностей і нахилів. У центр уваги необхідно поставити фізичне, психічне й моральне здоров'я учнів. Наприклад, використовуючи знання з психології необхідно створити умови для того, щоб у дитини виникло внутрішнє бажання творити себе, а це, як відомо, показник найвищого рівня виховання.
(Слайд 5, педагогічні технології)
Важливою ознакою інноваційного виховного середовища є наявність системи використання перспективних педагогічних технологій для забезпечення якісної освіти школярів. В арсеналі нинішніх педагогів є безліч нових форм методів, технологій виховання, в їх основі лежить особистісно орієнтований підхід до вихованця. До найбільш розповсюджених належать такі: технологія виховання духовної культури школяра, педагогічне умовляння, технологія інтегрованого виховання, розвивальне виховання, технологія виховання успішної особистості, технологія роботи вчителя-вихователя з однією дитиною, технологія тьюторської підтримки та супроводу дитини, технологія нейролінгвістичного програмування, технологія «Педагогічна підтримка», технологія рефлексивного самовиховання, інтерактивні технології виховання, нові інформаційні технології та ін.
Основне призначення педагога – виховувати і вчити – вимагає продуктивної взаємодії та діалогічного спілкування між всіма учасниками навчально-виховного процесу в інноваційній педагогічній системі.
(Слайд 6, напрямки виховної с-ми у Павловичівській зош)
Виховання особистості у Павловичівській зош І-ІІІ ст. здійснюється під впливом педагогічного, учнівського колективу, сім’ї та громадськості.
Виховну систему нашої школи можна поділити на такі напрямки:
- екологічне виховання;
- громадянське виховання;
- морально-етичне виховання;
(Слайд 7, вислів А.С. Макаренко )
- правове виховання;
- трудове та профорієнтаційна робота;
- фізичне вдосконалення і виховання здорового способу життя;
- родинне виховання;
- художньо-естетичне виховання.
(Слайд 8, алгоритм впровадження новітніх технологій)
Впровадження новітніх технологій виховання у зош І-ІІІ ст. с. Павловичі через конференції, учнівське самоврядування, психолого-педагогічні семінари, роботу методичних комісій, психолого-педагогічні семінари, дослідницьку роботу.
(Слайд 9, В.Сухомлинський)
Інноваційні показники виховної роботи навчального закладу полягають у:
• забезпеченості особистісного розвитку кожної дитини;
• діалогічній взаємодії як провідної виховної технології;
• формування ціннісних орієнтацій учнів як підґрунтя їхньої позитивної соціалізації;
• задоволеності учнів та педагогів власною життєдіяльністю в навчальному закладі;
• розвинутості комунікативної та інформаційної компетентності дітей;
• якості освіти дитини як підґрунтя його конкурентоспроможності на сучасному ринку праці та задоволення професійних очікувань.
Таким чином, використання інноваційних технологій виховання забезпечить формування гармонійної особистості школярів.
(Слайд 10, дякую за увагу)
Однак це складний процес, який вимагає від педагога творчої, науково-пошукової діяльності.
|
Категорія: Мої статті | Додав: Наталія (25.11.2014)
|
Переглядів: 273
| Рейтинг: 0.0/0 |
|