Неділя, 06.10.2024, 15:37
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [25]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 97
    Гостей: 97
    Користувачів: 0

    Каталог файлів

    Головна » Файли » Мої файли

    виховна робота
    09.02.2015, 16:12
    Виховання особистості з активною громадянською позицією Україна почала процес побудови нового суспільства. Нам, педагогам, необхідно задуматися над тим, як нам долучитися до цього процесу і які зміни впроваджувати у свою роботу. Яким має бути нове суспільство? Які цінності та ідеали хочемо пропагувати? Яку людину хочемо виховати? Як ми готуємо дітей до життя? Чи вчимо їх мирно і творчо розв’язувати проблеми, шукати нову інформацію й робити висновки, чи лише подаємо низку знань, які в майбутньому стануть зовсім не актуальними? З метою розвитку творчого потенціалу, поширення інноваційних досягнень педагогів у школі було розроблено соціально - педагогічну виховну систему «Я - громадянин». Провідною ідеєю даної системи є формування в учнів громадських умінь, формування громадянських цінностей, ставлень та установок. Відповідно було створено модель соціально-виховної системи Павловичівської ЗОШ І-ІІІ ст. «Я - громадянин». Громадянська позиція, виявляється у здатності аналізувати сучасні процеси та ситуації, обирати адекватні форми і способи дії у непередбачуваних ситуаціях, відповідальності за результати власної діяльності, послідовності і виваженості власної позиції, у прагненні молодої людини не дотримуватися усталених формулювань, у змозі виявити самостійність суджень і самостійність мислення, відстоювати власні переконання, у цілеспрямованості, дисциплінованості, самостійності, наполегливості тощо; характеризується вміннями практичного характеру, що спостерігаються під час виконання доручень, які виявляються, формуються в системі відносин у колективі і виступають стимулами розвитку самооцінки, самопізнання, умовами самореалізації, саморозвитку, а також активними і конкретними діями, вчинками громадянського спрямування. Виховна система школи – це складна психолого-соціо-педагогічна сукупність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами школи, вплив соціального, природного, предметно-естетичного середовища. Джерелами позитивного впливу на школярів Павловичівської ЗОШ І-ІІІ ст.. є Локачинський районний Будинок школяра, Локачинська музична школа, сільська бібліотека, церква, шкільні гуртки та гуртки, що діють на базі школи від Локачинського районного Будинку школяра, шкільні свята народознавчого спрямування. Школа є громадським осередком для населення. Формування активної громадянської позиції підлітків Павловичівської школи ґрунтується на соціальному досвіді, який складається з практичних навичок участі у суспільному житті і розвитку громадянських якостей особистості. Такий досвід набувається як під час навчального процесу, так і у процесі позакласної виховної роботи. Гармонійне та систематичне поєднання навчально-виховної роботи загальноосвітньої школи та громадянської діяльності підлітків у суспільстві сприяє зростанню рівня сформованості їх активної громадянської позиції. Ефективність формування активної громадянської позиції підлітків значним чином залежить від застосування інноваційних педагогічних технологій у позакласній виховній роботі, а саме розробки і реалізації технології проектної діяльності, до якої залучаються не тільки учні, батьки та вчителі, а й громадськість-представники державних органів влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів, громадських організацій, засобів масової інформації, культурно-освітніх закладів тощо. Ці соціальні інституції спроможні істотно впливати на розвиток особистості підлітка, формування його громадянських якостей і становлення громадянської позиції. Складовими громадянської позиції є органічно поєднані громадянська свідомість, морально-вольові якості і почуття (основа громадянських чеснот), а також чітко виражені громадянські вчинки, дії, поведінка. Сьогодні школа має важливе значення для майбутнього, визначаючи, якою буде демократія. Якщо ми хочемо, щоб усі у школі та спільноті були ефективними громадянами суспільства, демократичні цінності мають інтегруватись у кожний аспект шкільного життя. У контексті формування громадянської позиції дитини важливе місце належить проблемі розвитку творчого потенціалу діяльності особистості, художньо-естетичній культурі й самореалізації. Так вихованці школи постійно беруть участь у КВК-ЮІР, ДЮП, пісенних, літературних вечорах, які сприяють організації змістовного дозвілля молоді та повернення до витоків духовності. Також у школі запроваджено у практику технологію проектної діяльності, яка передбачала набуття підлітками знань і навичок, необхідних для оволодіння практичним досвідом участі у суспільному житті, для свідомої і дієвої громадянської активності. Визначено, що у процесі проектної діяльності підлітки досліджували актуальні проблеми місцевої громади, здійснювали реальні кроки з їх вирішення, залучаючи до спільної діяльності громадськість. Проекти на історичну та краєзнавчу тематику, наприклад, «Історія села Павловичі»; «Стежками історії євреїв Локачинщини» де юні дслідники досліджували тему Голокосту у с.Кисилин та смт.Локачі за сприяння Українському центру вивчення Голокості м.Київ та за фінансування міністерства закордонних справ ФРН. Саме участь в таких проектах сприяють активізації пошуково-краєзнавчої роботи з метою дослідження історії рідного краю, побуту, традицій, взаємокультури різних національностей (українців, поляків та євреїв), які поживали на теренах нашого району. На основі досліджених матеріалів у с.Кисилин буде відкрито меморіал жертвам Голокосту. Формуванню національних і загальнолюдських культурних цінностей, розумінню інших культур, толерантному ставленню до її носіїв сприяли проекти, які мали характер полікультурного спрямування («Тиждень Європи у школі»; написання есе «Я – європеєць». Таким чином, реалізація проектної діяльності передбачала взаємодію громадянського виховання з іншими напрямами виховання, а саме6 моральним, патріотичним, правовим, полікультурним, екологічним, трудовим тощо. Культури здорового способу життя як засобу забезпечення громадянської активності та гуманістичної спрямованості життєдіяльності молодих громадян реалізується під час спортивних свят та ігор. Адже в дітей формується певні настанови, поняття, принципи, ціннісні орієнтації, які забезпечують необхідні умови для збереження, зміцнення і відтворення здоров’я. Тобто формується здоровий спосіб життя для покращення якості життя, попередження хвороб та передчасної смертності в майбутньому. Формування політичної та правової культури, як стимуляторів громадянської компетентності та активності, розкривається на уроках правознавства, Всеукраїнському тижні правознавства, на загальношкільних лінійках на правову тематику спільно з управлінням юстиції, екскурсі до Локачинського районного суду. Таким чином, реалізація правової культури передбачає виховання поваги до законів своєї держави, глибокої переконаності в необхідності дотримання чинного законодавства; уміння визначати форми й способи своєї участі в житті суспільства, спілкуватися з демократичними інститутами, органами влади; захищати та підтримувати закони та права людини. Формування екологічної культури особистості, яка є важливою складовою її громадянської самосвідомості сприяє участь у проектах та виховних заходах на екологічну тематику. Вони зумовлюють потребу зайняти активну громадянську позицію підлітків щодо розв'язання проблем охорони довкілля, ліквідації негативного впливу діяльності людини на навколишнє середовище тощо. Ще одним напрямком громадянської позиції учнів є учнівське самоврядування як засіб виховання особистості, яке зможе активно діяти у всіх сферах життя учнівського колективу, держави. У школі діє шкільна держава «Юність» до складу якої входять всі учні школи. Мета учнівського самоврядування є виховання особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, формування в учнів потреб у громадській діяльності, розвиток у них організаторських здібностей. У Павловичівській ЗОШ І-ІІІ ст.. діє волонтерський загін «Добрята» Волонтерство - це можливість людині відчути себе громадянином, зробивши реальний внесок у розвиток свого співтовариства. Нас дуже довго “годували” розповідями про те, що всі значимі речі звужуються на макрорівні. Але життя показало, що і глобальні зміни в житті навколо нас можуть початися з малого вчинку - з посадженого дерева, з допомоги ближньому. Вчинок волонтера спричиняє не тільки конкретну дію, але й позитивний приклад, який можуть наслідувати інші. Отже, сучасна школа повинна дати учням не тільки певні вміння та навички, а й виховати соціально адаптовану та громадсько-орієнтовану особистість, яка після закінчення школи знайде своє місце в житті, зможе творити позитивні зміни у суспільстві, допомагати людям змінювати на краще життя. Виховання активної громадянської позиції підлітків – це багатоаспектний, інтегрований процес, що перебуває під впливом низки взаємодіючих факторів, є продуктом широкого комплексу освітніх дисциплін і виховних заходів. Активна участь учнів, вчителів і батьків у демократичному управлінні школою, демократизація методів навчання та виховання, взаємовідносин суб’єктів навчально-виховного процесу повинна сприяти формуванню громадянських цінностей, ставлень, установок – загальнолюдських, демократичних та національних.
    Категорія: Мої файли | Додав: DNZ
    Переглядів: 320 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar